Opštinska uprava obezbedila opremu za osnovne i srednje škole

Značajna sredstva za finansiranje nabavke opreme za osnovne i srednje škole i za predstojeću školsku godinu, opštinska uprava obezbedila je putem konkursa kod Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje.

Tako će osam osnovnih kao i muzička škola za kupovinu nameštaja, opreme za javnu bezbednost, računarske, medicinske, fotografske i opreme za sport, potrošiti ukupno 5.767. 000 dinara. Sa najvećim delom sredstava, skoro milion i po dinara, raspolažu škole „Stari Kovač Đula“ u Staroj Moravici, škola „Moša Pijade“ u Pačiru i gradska škola „Čaki Lajoš“, sa 1.174.000 dinara. Ostale škole dobile su duplo manje.

 

Jedan komentar

  1. Masala. Hvala Bogu da su se setili nekakvu crkavicu da daju skolama. To bi trebalo svake godine da se investira u skole i skolsku opremu. Fiskulturne sale, tereni, tusevi bazeni, skolski sanducici za svakog ucenika, racunarska oprema. Umesto svesaka tableti,….is totine drugih stvari….Hvala Bogu i za ovoliko ali trebalo bi da drustvo izdvaja znatno vise i kontinuirano..Ja odlazim u penziju ali zelim da mi unuci uce u skolama u kojima nece morati da nose nikakve stvari vec ce sve u skolama obavljati a kuci ce biti ukucani i baviti se citanjem i drugim intelektualnim i fizickim aktivnostima. Skolu bi trebao da cuva po jedan policajac. Skola bi morala da ima tuseve gde nžbi se deca uvek mogla istusirati, bazen sa redovnim predmetom Plivanje, celog lekara i medicinsku sestru tokom celog rada skole, celog zubara i mediscinsku sestru tokom celodnevnog rada skole, i mnoge druge stvari kojijh se sada ne mogu setiti. U skoli bi trebalo da se govori o ucenicima. da se njihov rad prati ne samo formalno papiroloski nego i analizama, dogovaranjima zajkljucima i na svaki drugi nacin. Placeni smo da radimo sa decom, da o njima brinemo pa to treba i da radimo. U mom radnom veku najmanje je bilo konkretnog pricanja o ucenicima. Verovatno da su taj posao odradjivali psiholog, pedagog i logoped pa su nas nastavniker postedele razgovora na te teme…Ja ipak zelim skolu gde ce se svakog meseca iznositi pojedinosti o ucenicima, njihovom napredovanju, njihovim problemima i svemu sto cini zivopt ucenika i odelenja…Ja sam ustajao nocu mnogo ranije nego sto je trebalo da bih stigao na posao, kao i vecina mojih kolega. Sada bas i ne gorim od zelje da radim. Vremena su se promenila. Zakoni su se promenili, kao i roditelji i sami nastavnici a i deca i njihovi prohtevi , mogucnosti i zelje…..Skoro 100% dece misli da se moze dobro ziveti iskljucivo od lopovluka i kradje. Retko koji ucenik razmislja da ima sopstveni posao i da posteno radi i posteno zaradjuje. Svi su razgovori orijentisani na lokalne mocnike. Kako oni mogu lepo da zive , e tako ce ži oni hteti da zive. Uzori i ideali su im oni koji zaradjuju na neposten nacin. Uostalom to svako moze i neposredno da sazna ako razgovara sa decom, bilo svojom ili komsijskom na ove teme i sve ce vam odmah biti jasno. Kako to prevazici. Tako sto cemo se ugledati na finsko skolstvo, kopirati ove ili one. Mi smo vec imali skolstvo na kome nam je svet zavideo. Imali smo skolstvo u kome su nasa deca postizala najvece rezultat . I sada to imamo ali samo u nekim specijalistickim skolama i na mewdjunarodnim takmicenjima. Sva nasa skolska takmicenja bilo kog nivoa su sprdnja za prosvetnu struku. To na sve lici samo ne na takmicenje. Drzava zeli takmicenja, nastavnici zele takmicenja i deca i roditelji zele takmicenja ali niko nece da ih plati onoliko koliko treba da bi se organizovalo kvalitetno takmicenje iz bilo cega i onda imamo situaciju da se improvizuje da se radi po nekakvim sablonima. Sve se svodi na to da dete nauci i pokaze znanje pred komisijom. Ako ima i domacih radova i prakticbog rada onda je to problem jer njih u principu ne rade ucenici nego strucnjaci i onda im malo objasne sta i kako i to je to. Prakticnih radova iz TO, fizike, hemije, itd, nema jer je sve skupo a niko nece nista da placa. Ja zelim skolu u kojoj ce drzava da kaze sta zeli i to ce i da pplati i da kontrolise utrosak novca…
    Zanepunih 40m godina mogao bih mnogo toga da kazeem, ali je besmisleno jer nam zakone kroje neki ljudi koji nemaju veze sa prakticnim radom u skolama i onda nastaje nesklad u olanovima i realizacijama…Dokle je god tako dotle nema boljitka za decu. Stancovacemo neobrazovanu decu koja nista neznaju, pa ce kasnije kao radnici i potrosaci trositi novce na svoje obrazovanje.. Ovo sve sto sam ovde izneo su moja iskustva i moja razmisljanja a nikako tvrdnje jer ja nisam nista vise od jednog starog nastavnika TO ii informatike. Smatram da zivu rec nastavnika ne moze da preuzme nikakav racunar ili drugi automat, i da deca najbolje uce i socijalizuju se u grupama i razredima , sa nastavnicima koji su sada najmanje nastavnici, ne svojom krivicom!

     

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *