Restoran Rona

Vežbanje tokom zime: Kako da nadomestimo nedostatak sunca i vitamina D

Kardio trening po hladnom vremenu može biti naporniji nego inače, iz više razloga. Nova studija objavljena u Evropskom dnevniku preventivne kardiologije otkriva vezu između povećanog napora prilikom kardio treninga i vitamina D

Kada nastupi zimski period mnogi faktori utiču na nas. Prvenstveno, obdanica je kraća, imamo manje sati na raspolaganju za trčanje napolju (a sigurno da je napolju mnogo prijatnije i produktivnije nego vežbati na traci u zatvorenom prostoru).

Takođe, ne možemo ignorisati ni činjenicu da je napolju hladno što će vas pre usmeriti na udobnost svog doma, ušuškavanje u toplo ćebe i možda čašu vina, čaj ili kafu, pre nego što će vas motivisati da izađete napolje i odradite trening – daleko je to od vežbanja…

Foto: Ilustracija / Shutterstock

Osim ovih činjenica, i nauka daje razloge zašto se ljudi više muče sa treninzima zimi. Vitamin D je taj koji značajno utiče na osobe, pa i kad je trening u pitanju. Kao što znamo, glavni izvor vitamina D je sunčeva svetlost, koje manjka zimi, što bi moglo na kraju krajeva da utiče i na našu sposobnost treniranja. Da bi preispitali svoju teoriju, naučnici su za ispitanike imali 1995 ljudi, starosti od 20 do 49 godina, vodeći računa da je nivo vitamina D kod ispitanika prosečan. Beležili su nivo potrošnje kiseonika kao još jedan od faktora.

Naučnici su otkrili da četvrtina ispitanika sa najvišim nivoom vitamina D ima značajno više sposobnosti od onih sa nižim nivoom ovog vitamina. Ovi rezultati su značajni, ali ostaje da se detaljnije provere kliničkim ispitivanjima kako bi se potvrdila ova veza.

Dr Amar Maravan rekao je da ova utvrđena veza između vitamina D i treninga važi i za muškarce i za žene, bez obzira na starosnu grupu, etničku pripadnost, indeks telesne mase, kao i činjenicu da li su pušači, da li imaju hipertenziju ili dijabetes.

Ako ne želite da nedostatak sunca i vitamina D utiče na vašu sposobnost za trening, uvedite hranu bogatu vitaminom D kao što su sir, jaja, tunjevina, skuša, losos. A možete i da rezervišete odmor na nekoj sunčanoj destinaciji, pa nadoknadite i napunite rezerve ovog vitamina!

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *