Da li je dodatna oprema za mobilni ključna pri otkupu telefona?

Potrošačko društvo i u manjem obimu realna potreba, dovode do toga da većina nas menja mobilne telefone svake ili svake druge godine. Takođe, veliki mobilni operateri nam daju mogućnost da za relativno mali novac otkupimo telefon u mesečnim ratama koje su pristupačne i kreću se od 10 eura za modele iz niže srednje klase, pa sve do 60-ak eura za najkvalitetnije flagship mobilne telefone.

Foto:  pexels.com.

U tom slućaju, telefon koji smo prethodno koristili uglavnom poklanjamo ili u nekim slučajevima prodajemo i vraćamo bar deo uloženog novca. Većinom se vrši otkup telefona novije generacije stari par godina. Dosta mobilnih servisa otkupljuje i starije modele kao i neispravne mobilne telefone koje kasnije koriste za zamenu delova. Veliku ulogu u formiranju otkupne cene će svakako imati sama očuvanost uređaja. Tako da, mobilni telefon koji nema ogrebotina po ekranu, zadnjoj masci, ivicama, ako nije servisiran do tada, svakako će dobiti veću otkupnu cenu od uređaja sa vidljivim tragovima korišćenja, zamenjenim ekranom ili slomljenom zadnjom maskom.

Da bi smo što bolje sačuvali mobilni telefon i produžili njegov radni vek, preporučljivo je koristiti zaštitnu masku. Takođe, korišćenje zaštitnog stakla na ekranu može spasiti uređaj prilikom mogućeg pada. Većina mobilnih telefona u svom fabričkom pakovanju nema zaštitnu masku i staklo tako da je to oprema koja se dodatno kupuje, ali je svakako od velikog značaja za očuvanje uređaja u što boljem fizičkom stanju.

S’ obzirom na savremeni brzi način života, naši mobilni telefoni su u stalnom riziku od pada i oštećenja. Vrlo je frustrirajuće kupiti mobilni telefon i posle nekoliko dana završiti sa polomljenim ekranom. Upravo iz tih razloga je veoma bitno korišćenje zaštitnih maski i zaštitnog stakla. U svim bolje snabdevenim radnjama za prodaju opreme i mobilnih uređaja možemo naći široku ponudu kako gumenih maski, maski od tvrde plastike, tako i futrole za telefone za svačiji ukus. Ne trebamo zanemariti ni kvalitet zaštite za ekran. Postoje različite ponude zaštitnih stakala i folija ali se svakako preporučuje korišćenje zaštitnog stakla. Više će sačuvati ekran ukoliko dođe do pada, a i pri samom korišćenju je otpornije i dugotrajnije. Često se dešava da tržišna cena zavisi svakako i od samog brenda. Tako da, iPhone ili Samsung star tri godine se bolje prodaje nego LG, Sony, Xiaomi ili neki drugi brend.

Zakon o zaštiti potrošača štiti svakog kupca proizvoda da u slučaju bilo kakvog kvara može reklamirati proizvod. Garancija važi dve godine. Garancija se neće uvažiti ako dođe do određenog mehaničkog kvara ili fizičkog oštećenja (ne možemo reklamirati telefon na kojem smo svojom greškom slomili ekran, mada neki od operatera nude i tu vrstu garancije).

Zakon o zaštiti potrošača nam garantuje sledeća prava:

  • 2 godine – imamo pravo na popravku i zamenu robe iako nemamo garanciju (reklamacija),
  • 8 dana – rok u kome prodavac mora da odgovori na reklamaciju,
  • 30 dana  – rok za konačno rešavanje reklamacije,
  • 30 dana  – rok u kome je prodavac dužan da vam isporuči robu ukoliko nije ugovoreno na neki drugi način.

 Od velike je važnosti da prilikom prodaje vašeg mobilnog telefona imate validnu garanciju jer ćete u tom slučaju dobiti bolju ponudu servisa ili fizičkog lica kome eventualno budete prodavali mobilni telefon.

Od velike važnosti u formiranju prodajne cene svakako ima prateća oprema uz mobilni telefon. Većina nas ne sačuva originalnu kutiju koja je takođe od značaja za formiranje cene. Originalna kutija sadrži IMEI jedinstveni broj svakog mobilnog telefona i njenim posedovanjem štitite i sebe kao prodavca. Ukoliko prodajete mobilni telefon bez kutije i njegove fabričke opreme, kupac može pomisliti da telefon možda nije vaš. U tom slučaju, postoji velika verovatnoća da će vam tražiti neki lični dokument.

Originalni fabrički punjač, usb kabel i slušalice kao dodatna oprema su takođe značajan faktor za formiranje otkupne cene. Apple i Samsung kao trenutno najveći proizvođači mobilnih telefona, za kupovinu njihovih najsavremenijih flagship modela ne daju punjač i slušalice kao dodatnu opremu. Razlog za ovakvu odluku je smanjenje električkog otpada koji je jako štetan po životnu sredinu.  Ipak, ukoliko želite da prodate neki od takvih telefona, posedovanje originalnog punjača i slušalica koje ste dodatno kupili će uticati na veću otkupnu cenu.

Kako bi dostigli višu prodajnu cenu sačuvajte kutiju i opremu od mobilnog telefona. Svakako neće zauzeti puno mesta u vašem stanu, a biće od velikog značaja kada odlučite da prodate vaš telefon.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *