Ipak se oglasio „Krizni Štab“ sa merama za našu Opštinu

Zaključci sa sednice Opštinskog štaba za vanredne situacije opštine Bačka Topola održane dana 08.07.2020. godine a u vezi usvajanja mera prevencije:

  1. U slučaju da vašar u Bačkoj Topoli u mesecu julu bude održan, građani i javnost će blagovremeno biti obavešteni. Posebno skrećemo pažnju da bez preke potrebe građani ne bi trebalo da idu na mesta gde je veliki broj okupljenih, a ukoliko imaju potrebe da izađu na vašar neophodno je da se strogo pridržavaju propisanih mera zaštite (nošenje maski i rukavica, držanje socijalne distance, i druge mere zaštite).
  2. Svi građani su obavezni da koriste masku u zatvorenom prostoru i da to čine na potpuno ispravan način, uz održvanje minimalne distance od 2.metra.
  3. Svi šalterski službenici su obavezni da koriste masku u zatvorenom prostoru i da to čine na potpuno ispravan način.
  4. Vozači i putnci taksi vozila moraju koristiti zaštitnu masku. Vozač je dužan da redovno provetrava i dezinfikuje vozilo, a posebno one elemente sa kojima je putnik u kontaktu.
  5. Na svim pijacama je obavezna upotreba zaštitne maske. Ovo se odnosi na prodavce, kupce i radnike pijace.
  6. Ugostiteljski objekti moraju primenjivati sve preventivne mere koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-SoV-2, kojima se osigurava bezbednost zaposlenih i bezbednost korisnika usluga, broj gostiju se ograničava na minimalno 4 m² korisne površine po gostu, održavanje socijalne distance, odnosno međusobnog rastojanja između dva lica najmanje dva metra, a u slučaju manjeg rastojanja uz primenu staklene, plastične ili slične barijere. Osoblje sve vreme mora da koristi zaštitnu masku. Gost ne koristi zaštitnu masku samo dok sedi za stolom. Ovo znači da prilikom dolaska, odlaska, odlaska u toalet i sl. gost je u obavezi da koristi zaštitnu masku. Na ulazu u objekat i u toaletu obavezno je sredstvo za dezinfekciju ruku.
  7. U ugostiteljskom objektu u delu otvorenog prostora (letnjim baštama) broj gostiju se ograničava na minimalno 2 m², površine bašte po gostu.
    -Ukoliko postoji mogućnost da se bašta otvorenog tipa proširi zauzećem javne površine, dozvoljeno je proširenje iste na javnu površinu bez povećanja kapaciteta (broj stolova i stolica), ukoliko se na ovaj način smanjuje epidemiološki rizik po goste, pod uslovom da se ne ometa slobodan prilaz pešaka i ne ugrožava bezbednost kretanja.
    – Gost ne koristi zaštitnu masku samo dok sedi za stolom. Prilikom dolaska, odlaska, odlaska u toalet i sl. gost je u obavezi da koristi zaštitnu masku.
  8. Posle svake upotrebe stolovi i pribor moraju se dezinfikovati.
    Za svakim stolom i u toaletu obavezno je sredstvo za dezinfekciju ruku,
    Pribor i posuđe se moraju prati isključivo mašinski.
    Ugostitljski objekti se moraju pridržavati instrukcija i uputstava svih nadležih organa.
    Radno vreme ugostiteljskih objekata je do 23,00 časova.
  9. Broj korisnika otvorenih bazena i jezera se ograničava na 4 m² vodene i površine za ležaljke po korisniku, uz obavezno držanje distance od 2 m.
  10. Preporučuju se odlaganje svadbi, krštenja, žurki i drugih proslava sa većim brojem učesnika ili njihovo održavanje sa minimalno protokolarno potrebnim brojem ljudi.
  11. Podsećamo da su vrtići predškolske ustanove dužne da primenjuju sve mere zaštite (maska, distanca, dezinfekcija ruku i prostorija). Roditeljima se posebno preporučuje da ukoliko imaju uslova za čuvanje dece u domaćinstvu, da ih privremeno ne dovode u predškolsku ustanovu.
  12. Rad kozmetičkih i frizerskih salona, fitnes centara i teretana organizovati u skladu sa merama zaštite (maska, distanca, dezinfekcija ruku i prostorija).
  13. U verskim objektima i prilikom obreda primenjivati mere zaštite (maska, distanca, dezinfekcija ruku i prostorija).
  14. Dezinfekciju zajedničkih prostorija i prilaza zgradama primenjivati najmanje jednom dnevno u stambenim zgradama.
  15. JP „Komgrad“, „Standard“ d.o.o. i mesne zajednice vrše pranje ulica i javnih površina, primenjujući adekvatno dezinfekciono sredstvo nakon svake pijace.
  16. O sprovođenju mera staraće se Opštinska komunalna inspekcija i drugi zakonom zaduženi organi. Svako nepoštovanje mera povlači prekršajnu odgovornost fizičkog i pravnog lica, kao i zatvaranje objekta na period od sedam dana ukoliko se radi o ugostiteljskom, prodajnom ili drugom napred navedenom objektu.

Ovaj Zaključak stupa na snagu odmah.

Ovaj Zaključak objaviti u „Službenom listu opštine Bačka Topola“, internet prezentaciji Opštine i putem sredstava javnog informisanja.

Komandant
Opštinskog štaba za vanredne situacije
opštine Bačka Topola

Kišlinder Gabor

 

2 komentara

  1. Koliko je pametno održavanje vašara? Koliko je pametno organizovati razne festivale (najvljuje se nekakav Jail festival na hipodromu) i razne proslave? Razmislite malo o bezbednosti građana ne o samo vašim gizicama i finansijskim dobiitcima!
    Dovoljan je rizik otići na posao ili pijace i radnje u nabavke!

     
  2. Nema borbe nema rata bez kišlinder komandanta….

     

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *