Novi zakon od 1. aprila – Obavezna registracija za sve mopede

U poslednje dve godine sve su češće promene zakona koje se tiču nas koji vozimo i redovno registrujemo motocikle. Poslednje promene zakona drastično utiču na prolaznost tehničkog pregleda. Od ove godine najveći udar doživeće vlasnici mopeda za koje će godišnja registracija postati obavezna od 1. aprila!

Svedoci smo sve strožih tehničkih pregleda na kojima se pregleda bukvalno svaka sitnica. Da bismo saznali na koje stvari da vam skrenemo pažnju, otišli smo do AMSS “Banat” i razgovarali sa njima u vezi sa novim pravilima na tehničkom pregledu.

Ovaj tekst posvetićemo najslabijoj klasi motocikala to jest mopedima. Bez mnogo okolišanja hoću da ukažen na jednu veoma bitnu stvar. Od 1. aprila 2019. godine obavezna je registracija za sve mopede, to jest prestaje važenje trajne registracije! Znači svi mopedi od ove godine moraju da idu na tehnički pregled i da budu registovani. Posle registracije mopedi će dobiti žute tablice i moraće svake godine da se registruju.

Velika promena zadesiće vlasnike Tomos motocikala, u prvom redu modela APN, ATX i drugih koji su do sad potpadali u kategoriju mopeda ili bicikala sa motorom. Po novoj kategorizaciji na primer modeli Tomos APN4, APN6, ATX, BT, Aprilia RS50 i drugi motocikli, to jest oni mopedi koji prelaze 45 Km/h moćiće da se voze samo sa položenom A1 kategorijom!

Obavezna registracija za sve mopede od 1. aprila!
Većina Tomos mopeda moraće da se vozi sa položenom A1 kategorijom

Preregistracija u drugu kategoriju moraće da se uradi iz razloga što proizvođač ne može da izda potvrdu da se ova vozila ne kreću brzinom manjom od 45 km/h. Na tehničkom pregledu moguće je dobiti potvrdu o maksimalnoj brzini koju motocikl može da razvije, ali većina mopeda prelazi 45 km/h, te neće zadovoljiti kriterijume AM kategorije.

Druga stvar na koju moraju da obrate pažnju svi vlasnici dosadašnjih mopeda ili bicikala sa motorom je to da će tehnički pregled proći samo 100% ispravni motocikli. Šta to znači? To znači da svi sklopovi moraju funkcionisati besprekorno. Počev od kočnica, svetala, sirene, svetla koje osvetljava registarsku tablicu.

Zatim, svi mopedi moraju posedovati brzinomer i odometar koji je homologovan! Čak iako vozila u originalnom izvornom stanju nisu posedovala brzinomer, on mora naknadno biti ugrađen.

Novi zakon od 1. aprila - neki mopedi će moći da se voze samo sa A kategorijom!
Svi motocikli i mopedi moraju da imaju ugrađen homologovan brzinomer sa odometrom

Takođe, sva vozila moraju biti u fabričkom stanju. Lica zaposlena na tehničkom pregledu u svojoj bazi podataka imaju slike gotovo svih motocikala i mopeda. Ukoliko neke prepravke na motociklu odstupaju od originalnih, vozilo neće proći tehnički pregled. Vozilo na kojem su izvršene prepravke može da prođe tehnički pregled ukoliko su te prepravke atestirane i poseduju dokumentaciju o atestu.

Takođe sva svetla moraju biti homologovana. Na svakom faru i zadnjem svetlu treba da stoji oznaka koja označava da je svetlosna grupa prošla homologaciju.

Vozila koja se registruju na “male” to jest žute tablice mogu da se voze sa AM vozačkom kategorijom. Da bi se vozilo registovalo kao moped potrebno je dostaviti potvrdu proizvođača da vozilo ne razvija veću maksimalnu brzinu od 45 km/h.

Ukoliko planirate da zavarate osoblje na tehničkom pregledu tako što ćete staviti razne blokade koje ne dozvoljavaju maksimalnu isporuku snage pa da ih naknadno skinete, ni to vam nije preporučljivo. Saobraćajna policija će uskoro dobiti uređaje (valjke) sa kojim će moći na licu mesta da izmere maksimalnu brzinu vašeg mopeda. Ukoliko saobraćajna policija konstatuje da vaš moped ima veću maksimalnu brzinu od 45 km/h, automatski će vas isključiti iz saobraćaja i podneti prekršajnu prijavu. Ukoliko ne posedujete A1 kategoriju smatraće se da ste upravljali vozilom bez odgovarajuće kategorije, a za taj prekršaj kazne su drakonske.

Ovaj zakon usvojen je 22.03.2018. godine i budući da je isteklo godinu dana od njegovog usvajanja, stupiće na snagu od 1. aprila ove godine. Prema tom zakonu, obavezna je registracija za sve mopede od 1. aprila! Skrećemo vam pažnju na to, da ne biste dospeli u neželjene probleme.

 

25 komentara

  1. Ja sam odavno svoj registrovo na zute i vozim i nemislim o tome. A bio sam mislio da oatane na bijelim al eto vidis da je dobro sto sam ga prebacio na zute i sad miran

     
  2. Ja sam svoj registrovo tako da nemam te brige

     
  3. dali ce moci apn 6 da se vozi sa B kategorijom.?

     
  4. Koliko se razumem u ZAKON a zanam i da citam , od sada je automaticima , apencima , kinezima , … dozvoljeni kretanje na AOTOPUTU jer prelaze minimalnih 50. km, SVAIA CAST ZA USPESNI ZAKON O SIGURNISTI U SAOBRACAJU

     
    • Nece moci automatici, apenci na autoput. Njihova KONSTRUKTIVNA brzina je manja od 50km/h. (automatik 45km, apn 48). Gleda se fabricki podatak. Slabo se ti nesto snalazis u zakonu.

       
      • mislim da i automatik ima isto max brzinu m48km/h kao i APN4 i 6 osim APN 6S koji voze postari on ima 45km/h,tako da svi tomosi osim APN 6S spadaju u motocikle a 6s u mopede

         
  5. Niko ne razmislja o tome da pola srbija,ako ne i trecina vozi mopede sa trajnim belim tablicama sa starim saobracajnim dozvolama koji se vode na ko zna koga i da li mogu cak i da se prenesu, pogotovo stariji mopedi se vode na vlasnike koji su preminuli odavno. Sta ce biti sa takvim slucajevima .???? Pola bice stranci jer ne mogu da se prenesu i registruju.

     
    • Ko je realno kriv takvim ljudima,svi bi da nekog predju,kola na ovlascenje,skuter da vozi a da ne placa nista,velike registracije na invalida…uvek ali uvek kada kupim kola,odmah prenos,sad skuter…mada mi je malo debilno tehnicki 4000rsd registracija 2000…

       
  6. Tomos automatik od 1989 pa na dalje ide na belu tablicu . Sto znaci da nam je potrebna A1

     
  7. U susednoj Mađarskoj mopedi UOPŠTE NEMAJU TABLICE. Samo stotinak metara dalje os nas, a mi, kao da smo na drugoj planeti.

     
  8. E pa dragi zakonodonosioci, i ja imam APN6 i nemam dozvolu A1, samo AM (po sadašnjem zakonu) i niti ću registrovati , niti ću polagati na A1 kategoiju (naravno ni voziti), što znači da godišnje neću Vam potrošiti oko 100-200 litara benzina, što po sadašnjoj ceni / litru je ukupno oko 15500din-31000din. Ako dobro mislim tako će razmišljati još mnogi i ako to pomnožimo sa mnogo , (samo za primer da uzmemo 5000 ljudi x31000), =155 miliona dinara minus od benzina koje bi potrošili ti motori!
    VELIKI BRAVO ZA VAS!!

     
  9. Ne znam kome se isplati da potrosi min 5,6 hiljada dinara za registraciju i prepis na 1 godinu,a vecina ne vozi vise od 3 meseca uzastopno svaki dan vise od 50 km?
    Mozda ima i takvih,koji imaju para i ne razmisljaju tako,ne racunam.one kojima su ovi motori osnovno sredstvo rada ili prevozno sredstvo za odlazak i dolazak na posao..
    Ja sam parkirao svoj automatik,za prodaju,ili eventualno cu ga sacuvam kao oldtajmer,pa tamo negde u 25 veku ga prodam kao raritet nekome ko ima para ..

     
  10. Cek bre polako,
    Citam gore komentar jednog pametnjakovica kako su ovi s belim tablicama kao neki prevaranti.. Rodjace kupio sam nov skuter u prodavnici dobio fiskalni racun, placen pdv i sve.. kao domacin covek. Odem lepo u SUP dam papire i pitam sta treba i koliko da se plati. Kazu mi ide ti trajna registracija (dozivotna) a kosta te toliko i toliko. Ja lepo platim trazeni iznos i fakticki sklopim ugovor sa drzavom gde ja njima platim toliko i toliko novca a oni meni daju zauzvrat dozivotnu registraciju skutera.
    Sta je sad? Jednostrano krsenje ugovora?
    Kupis stan za 50 hiljada evra i upises se kao vlasnik i platis troskove prenosa i upisa u katastar da bi posle koju godinu drzava rekla eee aj daj sad opet.. malo nam je. Ja imam crno na belo, sa pecatima i potpisima da sam ja njima dao trazeni iznos a da oni meni daju trajnu registraciju. Oni bi da taj dogovor raskinu, a ja ne bih..ne slazem se. Ja sam svoj deo ugovora ispunio u potpunosti a oni bi da prekrse njihov..

     
    • Svaka cast drug,da je vise sa tajvim razmisljanjem bila bi srbija bolja drzava a ne lopovska

       
    • Slazem se sa tobom.Ako je nov zakon on ne bi smeo da se odnosi retroaktivno , odnosno da bude u kontradikciji sa starim.U tom slucaju imas pravo da tuzis drzavu

       
    • Isti primer i kod mene,kupio 2006. Apriliju novu oko 2600e platio sve i dobio trajne tablice, trebalo bi vise nas da se udruzimo i tuzimo drzavu zbog menjanja zakona na nasu stetu,a njihovu korist.

       
    • druze prvi vlasnik vozila kod koga je moped ne mora svake godine da registruje.To vazi samo za one koji tek kupe motocikl

       
    • I ja sam mislio isto.Dobio sam da platim 20000rsd +6 poena+3 meseca zabrane.
      Da li ima nesto sto je dalje nego Novi Zeland.

       
  11. Kako su krenuli.I ove kineske bicikle na akumulator će ići na registraciju.

     
  12. Treba da stave da tomose Moze da se vozi sa 15 godina
    Ti motor nisu nesto jaki i Moze svako da ga vozi

     
  13. imam automatik colibri sa trajnim malim tablama.moram da registrujem ili ???

     
  14. imam tomos tricikl za invalide kako se on registruje nema papire jer ima neka kategorijha ortopedtsko pomagala ili kako hvala

     
  15. Štrumph Mrgud

    Nevezano (a i vezano) za motore. Imam mali kamion koji je vozila „B“ kategorija i odjednom mora da se vrati na fabricko stanje „C“ (350 eur – troškovi). Mora fabričko stanje. OK. Sledeće godine mora tahograf, ali sada ne može fabrički, nego negi drugi (400 eur – troškovi). Tako je i sa motorima. Naravoučenije: U Srbiji ko poštuje Zako on obavezno naje“e!!! Ugledajmo se na naše političare (nebitno da li su vlast ili opozicija, isti su).

     
  16. Posto moting i apn motor vozim vise decenija ako ministarstvo ne vrati pravilnik kao do sad sto se koristio na prvim izborima 03. 04 2022 godine ocenicu sadasnju vlast sa negativnom ocenom

     

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *