Na scenu je stupilo zlatno doba dobro skrojene, praktične, cool casual odeće, koju možete nositi svuda, od kancelarije do teretane, a da pritom delujete upečatljivo i budete primećeni.
Kada je sportska oprema iz teretane iskočila na ulicu, iz sale za jogu provirila u bistro za branč, rodio se athleisure – modni trend koji podrazumeva nošenje odevnih komada za vežbanje u toku svih dnevnih aktivnosti – od radnog mesta do restorana u kom ručate s prijateljima. Kada na evolucionom drvetu trenda athleisure pogledate velur trenerku iz 70-ih, ona vam izgleda kao Homo Sapiens. Nije lepa, ali je veoma važna za razvoj ove (modne) vrste.
Verovatno nam danas ne bi ni palo na pamet da patike s vazdušnim đonom nosimo uz duks s kapuljačom i kožnu jaknu, da naši stariji nisu tako odlazili u tržne centre ili išli po decu u vrtić. Možda tada nisu znali da su preteče novog modnog pravca, ali je izvesno da su te generacije bile i te kako inspirisane sportskom estetikom.
Termin athleisure pomalo je frustrirajući, smatra Tajler Hani, osnivačica brenda Outdoor Voices, zato što „implicira na to da proizvod nije tehnički”. Međutim, sve ono što on obuhvata zapravo jeste tehnički izrađeno. Termin deluje kao da opisuje nešto što možete nositi u teretani, ali ni to nije valjan opis. Definitvno, sve ono što potpada pod ovaj pojam jeste nešto što skuplja i suši vaše kapljice znoja. Možda bi trebalo osmisliti neku novu terminologiju?
IMENUJTE OVAJ TREND
„Ja to nazivam drugom generacijom aktivne opreme”, ističe Maršal Koen iz NPD grupe. Dosta je momaka koji kombinuju džins sa džemperom na zip, izrađenim od materijala što štiti od vetra. Sve je više i onih koji na posao idu biciklom, pa stoga nose jakne čiji materijal može da istrpi svaki „kijamet”.
Multifunkcionalnost jednog odevnog komada može da uštedi novac. Jenostavnije rečeno, aktivni stil podrazumeva jaknu koja može zameniti tri jakne. „Takve artikle možete nositi u crkvi, u kancelariji ili na ručku”, kaže Brajan Vajat, menadžer prodaje firme Columbia.
Athleisure nije samo modni trend već i svojevrsni kulturološki pomak. Njegova ideja nije da odeću nosite pa skinete. Njegova dizajnerska misija je to što sadrži komade koje sve vreme nosite, samo vas u pojedinim trenucima greju, a u nekim drugim, kada se, recimo, ne krećete, služe samo da vas zaštite od spoljnih faktora. To je odeća sa funkcijom. Obični potrošači su izrazili želju da u jednoj odeći mogu svuda, a dizajneri su to ozbiljno shvatili i prionuli na posao. Tako smo došli do vodootpornih blejzera.
ISCEDITE SVE DNEVNE SOKOVE
Nekadašnji doživljaj odeće za kežual biznis i te kako su razmrdali momci koji smatraju „da svaki dan predstavlja šansu da se istovremeno osećate udobno i elegantno”, smatra Ben Prus, čelnik sektora za sportsku modu kompanije Under Armour. „Govorimo o aktivnim momcima koji žele da budu u pokretu, koji nastoje da iz svakog dana iscedete što je više moguće sokova”.